26. jul. 2013

Modri komentarji

Odkar so spletni časopisi omejili dostop do člankov, v katerih bralci lahko najdemo informacije o določeni stvari, človeku, podjetju ali dogodku, so se strašno razširili komentarji, ki so brezplačni. Najbolj gre verjetno za to, da imajo obiskovalci spletnih časopisov, ki sem še vedno zahajajo, vsaj kaj brati, in torej sploh obiščejo neko stran in spotoma vidijo nekaj reklam. Torej gre za čisto navadno trgovino.
Komentarji odražajo stališča oseb, in ne podjetja in ne časopisa. Torej, komentarji so zasebna zadeva in zasebna odgovornost piscev. Seveda iz komentarjev marsikaj zvemo, kar bi sicer morali plačati, če bi vzeli neposredni informacijski članek. Vendar zvemo prikrojeno, zvemo "nekaj o pogledu" nekoga na nekaj, in torej ne zvemo tistega "nekaj". Pa to ni kritično.
Kritično neuporabni so vsi modri komentarji, s katerimi se bralci strinjamo. Na primer, takoj ko prebereš, ti je jasno: ta človek ima prav!, tako je!, bravo!, se strinjam!, podpiram!, ta je pa res pameten!, no vsaj eden/ena!, še takšnih komentarjev! ... Take pripombe lahko tudi preberemo v resnih komentarjih bralcev, če jih spletni portal omogoča - in anonimno večina jih.

Zakaj so modri in pametni komentarji kritično neuporabni? Preprosto zato, ker nas uspavajo. Namreč, komentar, čeprav še tako dober, meni osebno neposredno ne pomaga nič, če me ne spodbudi k lastnemu delu. Pri tistih, ki sploh nimajo lastnega dela, in delajo samo tisto, kar jim naročijo drugi ali sistem - in taki komentarje najbolj berejo - nimajo modri komentarji nobenega pomena. Bolje jih ne ne brati.
Tudi branje tega zapisa je lahko uspavanka ...