14. okt. 2013

Umovadba in telovadba, danes za jutri

Saj poznate tisto študentsko reklo: Ko me prime, da bi se učil/a, se vsedem v kot in počakam, da me mine.
O procesih učenja so napisane že mnoge učene knjige. Mnogo teorije in k sreči tudi mnogo izkušenj iz neposredne prakse.
Učenje seveda ni samo izpolnjevanje obveznosti trenutnega ali lokalnega šolskega programa. Morda je (bi moralo biti?) bistvo šolskega učenja
učenje sâmo, torej naučiti otroka, da se zna učiti in naučiti. Ko bi torej otrok v življenju neko védenje ali znanje potreboval, bi moral na osnovi šolskih izkušenj znati pristopiti k pridobivanju tega znanja.
Posebnost procesa učenja, ki je v bistvu vaja za učenje, je, da se rezultati današnjega dela bistveno bolje opazijo jutri, kot danes. Če jih opazuje, seveda. Marsikdaj se niti ne zavemo, da je to, kar smo danes, posledica včerajšnjega dela. Pogosto sploh ne vemo, da smo včerajšnji trud, ki se je zdel strašno mukotrpen, odlično vnovčili danes.
Zdi se da na enak način deluje človek v umu in telesu.

http://idejalist.blogspot.com/2013/05/nazajnistvo-in-naprejnistvo.html
http://idejalist.blogspot.com/2013/10/vzgoja-zanje-v-prihodnosti.html