V
nasprotju z okultnim, ki je izmišljotina posameznikov in se kot
nekaj‑podobnega‑ritualu pojavlja določeno časovno
obdobje, gre pri ritualu za simboliko, ki je izvorno objektivna, in
ki človeka presega v biološkem smislu.
Zato gre za neizbrisno izvorno povezavo človeka in ostale narave. Izkaže se celo, da rituali niso in nikoli niso bili namenjeni objektu, torej čaščenju nekih božanstev, ali sil ali svetnikov, ampak so bili vedno namenjeni subjektu, torej človeku kot takemu. S pomočjo ritualov, ki so ga hrati povezovali z izvorno naravo in se je s pomočjo prestavljanja naravnih pojavov na simbolno raven nekako trgal od narave, je človek lažje preživel.
Zato gre za neizbrisno izvorno povezavo človeka in ostale narave. Izkaže se celo, da rituali niso in nikoli niso bili namenjeni objektu, torej čaščenju nekih božanstev, ali sil ali svetnikov, ampak so bili vedno namenjeni subjektu, torej človeku kot takemu. S pomočjo ritualov, ki so ga hrati povezovali z izvorno naravo in se je s pomočjo prestavljanja naravnih pojavov na simbolno raven nekako trgal od narave, je človek lažje preživel.
Rituali so, ne glede na trenutno obliko
ali morebitno sedanjo vpetost v določeno institucijo, naša povezava
z prvinskim človekom, z biološkim človekom, takim, kakršen je
izšel iz narave. Morda bi bili ob ustrezni dodelavi vsebine tudi
primerno orodje za zoperstavljanje krizi odnosa med človekom in
naravo.