Amerikanka z okencem je ljudem, ki delajo s pošto, zelo znan naziv za pisemsko ovojnico, ki ima na levi ali na desni prosojno okence, skozi katero se vidi del vsebine. Namen okenca je v bistvu ta, da se skozenj vidi naslovljenec, ki je naveden v glavi dopisa. Pošto v takšnih ovojnicah dobivamo največkrat od različnih ustanov.
Posebnost teh pošt je, da je okence v več kot polovici primerov prelepljeno z nalepko, na kateri je naš naslov.
Zakaj?
Mar so imeli preveč denarja in so ga mroali zapraviti še za nalepko?
Niso znali uporabljati možnosti, ki jih nudijo pisarniški programi na računalniku? Na primer serijsko pismo, tiskanje pisemskih ovojnic ...?
So morali porabiti stare ovojnice, ki so imele okenca?
Se je zdelo okence neumno, pa so poiskali odlično rešitev, in ga prelepili z naslovom?
So kupili preveč samolepilnih nalepk, pa je škoda, ker se lepilo rado postara.
So pomotoma vložili v tiskalnik napačni kos papirja?
Se je izkazalo, da bi morda pismonoša skozi okence lahko videl še kaj drugega od vsebine?
Imajo posebno veselje lepiti nalepke?
So imeli slučajno znanca z dijakom, ki mu je prav prišlo delo prek študentskega servisa?
So morda ravno uvajali pripravnika v tajniške posle?
Je tako predpisano v poslovniku podjetja?
Je bilo treba slučajno porabiti že natisnjene nalepke?
Mar res niso mogli pogledati možnosti, ki jih nudi namizni računalnik in zložiti izdelka tako, da bi se skozi okence videl moj naslov?