15. okt. 2015

Aha, ne deluje.

V nekaterih krajih imamo srečo, da smo priključeni na več vrst napeljave in dobavo več energentov. Lahko izbiramo - vsaj nekoliko - tistega, ki je bolj ugoden. Izkaže se, da zemeljski plin tu zmaguje, glede skrbi, časa, celo denarja. In zanesljivosti.
Da zadeva dobro deluje, oziroma da je dobro nastavljena, obstajajo preprosti dokazi: Ne potrebuješ servisa, celo sploh pozabiš, da obstaja.
Ampak ta sistem pozabljanja lahko privede v stanje, da serviserjev torej ni tudi takrat, ko bi jih res potrebovali.Morda je tako. Morda pa so drugi razlogi.

Pogovor 1
Hladno je, na peči gori rdeča lučka in zvok je drugačen. Morda gorilec ne deluje.
A je na peči?
Ja.
To pa jaz nič ne vem. Sem samo priklapljal vašo peč, in ne vem nič o peči.
Koga naj pokličem.
Najbolje tega-in-tega.
Prav. Hvala.
 

Pogovor 2
Hladno je, na peči gori rdeča lučka in zvok je drugačen. Morda gorilec ne deluje.
Ste preverili, če je plin odprt
Ja, vsi ventili so odprti. Nihče se jih že več let ne dotika.
Ste resetirali?
Kaj to pomeni?
Ja, tisti gumb tam. Pritisnite in malo držite. Kaj se zgodi.
... Ja, tole najbrž.
Zdaj deluje?
Ne. Isto, rdeča lučka.
Poskusite še enkrat.
Prav, pritisnem, držim, čakam. Rdeča lučka.
Ste vse preverili.
Ja. Ni mi jasno. A lahko pridete.

In potem čez nekaj ure pride serviser 2. Pregleda peč.

Peč je v popolnoma v redu.
Plina ni. Pokličite dobavitelja.
Hvala, v redu.

Neuspešni pogovor 3
Pogledam servisno knjižico. Intervencijska številka je brezplačna.
Kličem. Nič.
Kličem. Nič.
Kličem. Nič.

Neuspešen začetek pogovora 4
Internet! 
Telefon. Uf, na spletu piše, da intervencijski telefon deluje samo do pol petih. Kaj zdaj.
Začnem: servis@dobavitelj.si. Začnem tipkati.
Kaj če ne delajo? Kaj če imajo stotine pritožb in uspejo odgovarjati šele čez tri dni?

Pogovor 5
Glej, še ena številka. Dve intervencijski številki?
Prooooosimmmmm?
Hladno je, na peči gori rdeča lučka in zvok je drugačen. Morda gorilec ne deluje.
Servis pokličite za peč.
Sem že. Tu je bil.
Kaj je rekel.
Da vse deluje.
Ja, potem pa morate poklicati našega koncesionarja.
Kam? A ni tole intervencijska številka.
Ja, zavrtite xxxxxx.



Pogovor 6
Hladno je, na peči gori rdeča lučka in zvok je drugačen. Morda gorilec ne deluje.
Ste preverili peč?
Ja zdaj je bil servis 2.
In kaj pravi?
Da je v redu, da plin ne pride do peči.
Aha. Kako ne pride.
Ja, to pa jaz ne vem.
A ste preverili v omarici. Nekje zunaj mora biti.
Nisem, nimam dostopa.
Pojdite in poglejte v omarico, če je ventil odprt.
Dobro grem, ostaniva na zvezi.
...
Je odprt. Ja, mislim, da je.
Ja zdaj pa res ne vem, kaj bi bilo.
Je regulator v redu?
Kaj je to regulator?
Ja tista litoželezna reč tam.
Ja, zdi se v redu, kako naj vem. A lahko vi pridete pogledat?
Ja. A je nujno?
... Ne vem, zunaj ni posebno toplo. Ampak se da zdržati.
Glejte, bom klical šefa, zdaj sem na drugem koncu Slovenije, in bi moral priti. Pozno je že.
Ja, skušam razumeti. Prav, počakam, da se dogovorite s šefom.

Pogovor 7
Ste vi klicali našega 6.
Ja. Hladno je, na peči gori rdeča lučka in zvok je drugačen. Morda gorilec ne deluje.
Takole je: vi ne veste, kaj je narobe. Tudi mi ne moremo takole na daljavo ugotoviti. Imam še enega pogodbenika, ki je blizu vas. Ta bi prišel takoj, a tako malo ve, da morda ne bo znal rešiti.
Ja, in kaj zdaj?
Bi vam bilo težko počakati do jutri zjutraj, bom jaz poslal enega usposobljenega.
No, prav. Zgodaj naj pride.

... noč ...

Pogovor 8
Dobro jutro. Kako je zdaj vaša peč?
Hladno je, na peči gori rdeča lučka in zvok je drugačen. Morda gorilec ne deluje.
Nič, isto. Sem še poskušal vrteti ventile in nekajkrat resetirati peč
In ne deluje?
Mislim, da še kar ne.
Kaj bi lahko bilo?
Ja, ne vem, zato kličem okrog.

... Potem preveri peč (čeprav jasno pove, da ni pooblaščen za peč in o tem nič ne ve), regulatorje, števce, ventile ... kaj jaz vem. Skratka vse.

Ne vem, kaj bi bilo. Tukaj plin je. Tam ga ni. Vmes sta dva ventila, oba sta očitno v redu. Cev je bakrena in od omarice do peči ni nikjer stisnjena.
Kaj naj storim? Mraz bo.
Pokličite tistega, ki je delal napeljavo.
Zakaj?
Ja, očitno se je nekje zamašilo.
Prav.

Podpišem intervencijski nalog, in serviser odide.

Pogovor 9
Hladno je, na peči gori rdeča lučka in zvok je drugačen. Morda gorilec ne deluje.
Bom prišel.

Pogovor 9a
Aha. Tole je. Peč bi morala delovati, pa ne deluje. Plin bi moral priti, pa ne pride. Ventili bi morali delovati, pa ne delujejo. Aha. Števec bi se moral vrteti, pa se ne vrti. Regulator je resetiran, pa se ni resetiral, ker ni kaj resetirati. Aha. Peč je resetirana. Ja. Aha. Cev je v redu, pa ne prepušča. Aha. Vse bi moralo delovati, pa ne deluje. Aha. Pa ne deluje.

..... DOSTI.
Namreč potem je stekel še pogovor 10 in 11, in šele 12 (morda je to tudi pravljično število)... je izstrelil brez moje posebno podrobne razlage: tam je še en majhen VARNOSTNI VENTIL. Zaprl se je.

In glej, res, sam pogledam, in serviserju 9 razložim, da je tam VARNOSTNI VENTIL.

Aha, je odvrnil.

..... DOSTI.TOREJ.
V redu, jutri pride, in zamenja tisti drobiž tam spodaj.

V redu. Štiri dni in 12+ pogovorov za diagnozo VARNOSTNEGA VENTILA.

Vse to je bilo res. Tudi serviserji so bili vsi po vrsti prijazni in so očitno res hoteli pomagati.

***
Vsaka primerjava z družbenimi dogodki zadnjega desetletja v kakšni od Evropskih držav bi povzročila ne le 12, ampak mnogo več pogovorov.

Aha. Vse deluje, pa vendar ne deluje.