Ne vozi, ko piješ akohol.
Ne pij alkohola, ko voziš.
Ne alkoholaj, ko piješ vožnjo.
Ne pij, ko voziš alkohol.
Ne vozi alkohola, ko piješ.
Ne pij vožnje, ko alkoholaš.
Ne alkoholaj vožnje, ko piješ.
Ne vozi pijače, ko alkoholaš.
Ne alkoholaj vožnje, ko piješ.
...
Ne beri napisov (... odtekstaj ...) ko voziš.
Naj bo. Se preživi. Don't drink and drive. Mlajši razumejo celo bolje. Multilingualnost pa je itak znana in koristna telovadba za možgane.
PUŠČICE.
Ne bi govoril, da me v mestih vedno preseneti razporejanje na pasove v križiščih. Zdi se mi, da jih vedno menjajo. Ampak to se preživi. Greš pač v drugo smer, če se že ne uvrstiš pravočasno, in te potem gostitelji počakajo, da najdeš obvoznico. Skratka, to ni problem.
Hujše je tole. Pozorno preberite.
Kriza so puščice na uvozih na avtoceste, in to pri tistih uvozih, kjer je treba narediti pentljo in je uvoz hkrati izvoz, torej dvosmerna cesta. Drži, da je med pasovoma polna črta. Ampak, kako so narisnae puščice? Ste jih kdaj pogledali, kam kažejo?
Skoraj praviloma sta dve zaporedoma, obe strogo ravni. Prva kaže naravnot v smer, v tisto "lukno torej", kamor se NIKAKOR NE SME, ker potem prideš na napačen pas avtoceste. Druga je tik pred fizično razdelitvijo izvozne pentlje in zložnega uvoznega pasu, in - ravna, kot je - kaže !!! spet v natanko tisto smer, kamor NE BI SMELA, namreč v nasprotni pas. Ponavljam: med pasovoma je res bela polna črta. ampak puščice so jasne, ravne, bistveno debelejše od črte. Povrh pa se v času plundre ali zimskega peska ali soli ali umazanije ločevalne črte še slabše vidijo.
Zadevo boste zlahka opazili tudi z nasprotne smeri, ko boste zapuščali avtocesto. Pri mnogih zložnih izvozih v pentljo, bodo puščice iz sosednjega pasu kazale v vas, namesto v smer, kamor naj bi peljal oni avto avto, ki se istočasno vključuje na avtocesto v smer, ki ste jo vi pravkar zapustili.
In rešitev? Med pasovoma na uvozih/izvozih s pentljo so začeli postavljati železne ograjice. Zdaj puščice kažejo v masivne železne ograjice. Jasno, da se ne bomo šli zaletavat v ograjo. Ampak, pojavi se drug problem (ki pa ni več v pristojnosti ene državne uprave, ampak druge), namreč, da so izvoni pasovi iz avtocest v mnogih primerih čudežno širši od uvozov. Ne vem, kdo je projektiral, ampak tako se zdi, da je uvoz iz regionalke v levo smer v uvozni pas proti avtocesti načeloma bistveno ožji, kot malo pred njim izvozni pas. Verjetno gre za geometrijo vozil, saj je pri izvozu na desno polmer zavijanja bistveno manjši kot pri zavijanju iz regionalke na uvoz v levo. Spet je res, da so znaki, cel gozd znakov ponekod, a kaj, ko je širina včasih odločilna, znak pa nekoliko zasukan zaradi pluženja.
A rešitev z ograjico se zdi nesrečna, saj če se človek zmoti, in zavije v levo na prvi pas, ki je v bistvu izvozni, je pa precej širši, potem ne more enostavno rešiti zadeve. Je dobesedno ujet v napačni pas že predno sploh zapelje na vozišče avtoceste. Da bi vsaj zakrivili te nesrečne puščice.
Morda bodo na koncu izumili, da je najbolje narediti novo avtocesto. Morda brez uvozov. Samo z rampami za cestnino.
NE RIDAJ! NE KOLAJ!
Če ne verjamete napisanemu, poličite na Info tel 1970. Številka ni brezplačna.*
Ne pomnim, da bi mi v tujini klic brez številke države klic kdajkoli prijel. Zato tudi nisem prepričan, da ga bodo tujci na "Call info tel. 1970" dobili. Sicer pa: Ne kliči, ko voziš! Ne kolaj! Don't call and drive! Ja, tudi ne "drajvaj" - torej, se moraš ustaviti. Niti ne tekstaj! ... Ne ridaj? ... readaj...- razen, če ni avtoceste in so če so ride,** in če so na oznakah dvoumnosti. Odločite se sami.
Srečno na cesti!
Srečno v slovenščini.
Fotografij še ni, ker na nadcestnih oznakah ni navodil, kako se pikčura.
---
* Po vsem svetu so povsem brezplačne vse številke - pri nas npr. 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 in vse njihove sestavljanke. Verjetno pa na spletni strani mislijo povedati, da je klic na to številko ni brezplačen...
** znane "kačje ride" stare ceste med Vrhniko in Postojno, kjer smo pred davnimi desetletji zato dobili prvo avtocesto
****** Cestarji, zbudite se! Nehajte šteti mrtve in poškodovane! Drugega dela se zadosti vidi.
Zgoraj je le vzorec resničnega stanja prometnih označb in dvoumnosti.