20. mar. 2014

Lastno mnenje

Obstajajo ljudje, ki za nič na svetu ne odstopijo od lastnega mnenja. Ne gre za mnenje kar tako, niti ne gre za nekaj kar je premišljeno ali posledica izkušenj. Ne. Gre za lâstnost tega mnenja: pomembno je, da je mnenje moje. Moje. Gre za to, da jaz hočem biti enakopraven, da zahtevam, da je moje mnenje pravo, ne glede na to ali imam prav ali ne. Naj tudi drugi imajo prav ali ne, saj ni pomembno. Važno je, da imam jaz prav.

Najbolj pogost znak, da je človek že v ali na poti k takšnemu stanju, je absolutni oportunizem. To pomeni, da kadar mi kdo svetuje, da je bolje na desno, nikoli ne razmislim, kaj mi je povedal, ampak se vedno odločim nasprotno. Ampak to ni tako hudo, saj mi drugih pač sploh ni treba poslušati. Huje je, da ob sugestiji bližnjih (ali tudi brez take sugestije) ne pomislim niti tega, kaj jaz res mislim ali pa kaj se meni zdi prav. Absolutno se odločim, in grem na levo, ker imam pravico do svojega mnenja in pravico do svojega prav, ki je demokratično vedno drugačen od bližnjega prav.

Večina ljudi z vedno nasprotnim lastnim mnenjem je pred svetom popolnoma nemočnih. A glej čudo obrata! Kadar so sami, in to so pogosto neprostovoljno, uporabljajo za usmerjanje svojega življenje prav nasprotne odločitve od svojega lastnega mnenja. Skratka, kadar so sami, uporabljajo odločitve tistih navideznh svetovalcev, ki so jim, kot je zgoraj omenjeno, svetovali, naj gredo na desno. Takó živijo dvojno življenje: v družbi nasprotujejo drugim, v samoti sebi. Življenje dvojnega nasprotja. Strašno
.
Ljudje z lastnim mnenjem pogosto molčijo. A ne zato, ker ne bi imeli kaj povedati. Znotraj imajo silen monolog med nasprotovanjem sebi in nasprotovanjem drugim. Tega monologa nikoli ne izražajo navzven, pogosto ga skrijejo v prijaznost ali nekakšno navidez prirojeno zadržanost. Problem, ki ga imajo soljudje z njimi pa ni ta, da oni ne bi govorili, ampak predvsem ta, da ne poslušajo. Oziroma, da pri poslušanju prefiltrirajo samo tisto, kar jim bo služilo za gradnjo oportunizma.

Nemi ljudje niso le nemi, so predvsem gluhi. Gluhi za svet.